top of page
  • Carme Llongueras

L'esport a Vilassar


Vaig començar a practicar esport quan era adolescent al pavelló de Vilassar de Dalt, fent classes dirigides de tota mena. Van passar els anys i vaig ser mare. Va ser llavors quan a través de l'AMPA de l'escola, col·laborant en l’organització d’esports per als nens, em vaig adonar que a un poble petit com Vilassar hi tenim un gran ventall d'ofertes esportives, tant per a adults com per a infants; és un dels pobles on es practica esport de tota mena: running, BTT, senderisme, escalada, natació, bàsquet, futbol, patinatge, pàdel, taekwondo, dansa, hípica... I fins i tot amb un gran nivell!Amb el temps em vaig decantar pel trail running després de col·laborar amb la primera “Vilatrail”, la cursa del poble: es tracta d’una mitja marató de muntanya de 21km amb un desnivell d'uns 1200m+, una de les curses amb més corredors locals i amb un alt percentatge de noies participants, que arriba a tenir un total de 600 corredors!! Ah, i també un centenar de voluntaris veïns del poble, que són el cor de la cursa organitzada pel CE Fondistes de Vilassar, que rep un gran suport de l'Ajuntament per fer-la possible. Fins i tot els infants volien una Vilatrail: l’activitat va sorgir d’una proposta dels nois i noies que participaven al Consell d’Infants, i amb ells i l'Ajuntament vam organitzar la 1ra "Mini Vilatrail".


Practicar esport és fantàstic, molt enriquidor i motivador, s'aprenen molts valors compartint l’esport amb companys i companyes i amb la família. Jo mateixa comparteixo sortides, muntanya i curses de trail amb les meves filles. I no voldria deixar d'esmentar les fantàstiques rutes que organitzen els nostres companys de la secció de muntanya de La Massa. Continuem treballant i donant suport a l'esport, per un poble saludable, potenciant el vincle de la companyonia i el creixement personal.

Carme Llongueras



bottom of page